It has begun: Η Google ξεκίνησε να μπλοκάρει ad blockers
Το YouTube πειραματίζεται επί του παρόντος με το μπλοκάρισμα των χρηστών που έχουν ενεργοποιήσει υπηρεσίες ad block διαφημίσεων, γεγονός που έχει προκαλέσει έκπληξη στους χρήστες. Η πλατφόρμα εμφάνισε πρόσφατα ένα αναδυόμενο μήνυμα σε έναν Redditor που προσπαθούσε να αποκτήσει πρόσβαση στο YouTube.com, ενημερώνοντάς τον ότι δεν επιτρέπονται οι αποκλειστές διαφημίσεων (ad blockers).
Προκειμένου να παρακολουθήσει βίντεο, ο χρήστης έπρεπε είτε να απενεργοποιήσει το ad blocker και να δει διαφημίσεις στο YouTube, είτε να εγγραφεί στο YouTube Premium, μια συνδρομητική υπηρεσία που προσφέρει περιεχόμενο χωρίς διαφημίσεις.

Ενώ το YouTube δεν ασχολήθηκε με το θέμα των ad blockers για μεγάλο χρονικό διάστημα, τώρα τονίζει ότι οι διαφημίσεις είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της ελεύθερης πρόσβασης για δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Ωστόσο, αυτή η ξαφνική κίνηση για το μπλοκάρισμα των ad blockers φαίνεται να είναι ένα πειραματικό μέτρο προς το παρόν, όπως επιβεβαίωσε ένας υπάλληλος του YouTube στην ομάδα συντονισμού του r/YouTube.
Το σκεπτικό πίσω από την απόφαση του YouTube να δοκιμάσει τον αποκλεισμό των ad blocker είναι κατανοητό. Οι αποκλειστές διαφημίσεων ή αλλιώς ad blockers στερούν από τους δημιουργούς περιεχομένου τα έσοδα που είναι απαραίτητα για την υποστήριξη των απαιτήσεων αποθήκευσης και εύρους ζώνης των βίντεο τους. Το YouTube έχει αυξήσει σημαντικά το διαφημιστικό του φορτίο τα τελευταία χρόνια και για τους περιστασιακούς θεατές, το κόστος του YouTube Premium στα 10 δολάρια το μήνα μπορεί να μην είναι δικαιολογημένο.