Οι έξυπνες διαφημίσεις του Signal προδίδουν την παρακολούθηση του Facebook

Οι περισσότεροι δεν τρέφουμε αυταπάτες και ξέρουμε ακριβώς τι θέλει το Facebook, η Google και άλλες εταιρίες από εμάς. Τα δεδομένα μας. Μπορεί εμείς οι ίδιοι να μην έχουμε συνειδητοποιήσει την αξία τους, ωστόσο οι μεγάλοι δείχνουν να σφάζονται για αυτά. Προσπαθούν να συλλέξουν ότι πληροφορία μπορούν. Τι δουλειά κάνεις, τα ενδιαφέροντά σου, τι σου αρέσει να τρως, τι ψηφίζεις, αν είσαι σε σχέση ή ελεύθερος.

signal vs facebook

Όλα τα παραπάνω σε κατηγοριοποιούν, σε βάζουν σε κύκλους μέσα στους οποίους βρίσκονται άλλα άτομα με παρόμοια στοιχεία. Έπειτα οι κύκλοι αυτοί χρησιμοποιούνται, είτε για διαφήμιση, είτε για στόχευση και προπαγάνδα. Ποιο γκρουπ έχει περισσότερη πιθανότητα να αλλάξει τα πιστεύω του; Ποιον μπορώ να κάνω να με ψηφίσει ευκολότερα; Σε ποιον να δείξω αυτή την πολιτική διαφήμιση; Εταιρίες όπως η Cambridge Analytica μπορούν να κάνουν τρομερά -και τρομακτικά- πράγματα μέσω αυτών των μηχανισμών.

Έτσι το πράγμα εύκολα ξεφεύγει και πριν πεις “Δεν έχω τίποτα να κρύψω” σε έχουν χρησιμοποιήσει, σύμφωνα με τα συμφέροντά τους. Το Signal, η γνωστή εφαρμογή επικοινωνίας με κύριο χαρτί της την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια των δεδομένων μας, σκέφτηκε κάτι έξυπνο. Αποφάσισε να κάνει expose τον τρόπο που λειτουργούν οι στοχευμένες διαφημίσεις στο Facebook.

signal vs facebook

Η εταιρία αγόρασε targeted διαφημίσεις μόνο που αποκάλυπτε μέσω των εικόνων τους σε τι ομάδες/”κύκλους” είχε επικεντρωθεί. Έτσι χρήστες άνοιγαν τον λογαριασμό τους στο Facebook ή στο Instagram και έβλεπαν μία σκιαγράφηση του εαυτού τους μέσα σε μία διαφήμιση. Τρομακτικό, αλλά ο αλγόριθμος λειτουργεί έτσι εδώ και χρόνια. Το Signal απλά έδειξε σε απλό κόσμο αυτό που τους φαινόταν τρελό. Φυσικά, οι αντιδράσεις δεν ήταν “Δεν έχω τίποτα να κρύψω” αλλά αρκετοί εκνευρίστηκαν και τα έβαλαν με το Facebook/Instagram/Whats App.

Λίγες ώρες αργότερα το Facebook απέκλεισε τις διαφημίσεις του Signal και κλείδωσε το ad account του. Επιβεβαιώνοντας έτσι πως δεν έχουν πρόβλημα με το πως χρησιμοποιείς τα δεδομένα των χρηστών, αλλά με το να μην μάθουν ποτέ εκείνοι την αλήθεια.

Leave a Reply

Mην καταχωρείτε προσωπικά δεδομένα στα πεδία.